DARIPADA-LEBIH BAIK

15 August 2009 § Leave a comment

Daripada dengerin  kata-kata orang lain yang ga penting mening dengerin kata hati yang jelas lebih penting.

Daripada ngomongin orang lain lebih baik mengaca sama diri sendiri.

Daripada menyombongkan yang udah didapet meningan bekarya lebih bagus lagi dari sebelumnya.

Daripada pusing sama pekerjaan lebih baik tersenyum karena punya kerjaan.

Daripada terus mengeluh lebih baik berdoa.

Daripada menyesal karena perbuatan orang lain lebih baik menyesali perbuatan sendiri.

Daripada menimbang-nimbang yang ga jelas lebih baik nikmatin aja ketidak jelasan itu.

Daripada menebak-nebak yang tidak terduga lebih baik menantikan yang tidak terduga itu.

Daripada marah-marah kayak orang gila meningan tarik nafas dalam-dalam dan senyum aja.

Daripada kesel-kesel ga penting lebih baik menari-nari ga jelas.

Daripada ngomong jorok lebih baik nyanyi kayak orang aneh.

Daripada mikirin hari esok lebih baik jalanin aja hari ini dulu.

Daripada mencari kenikmatan dengan menghabiskan duit lebih baik belajar bersyukur dan memberi.

Daripada susah memaafkan lebih baik belajar memaafkan.

Daripada susah melakukan lebih baik mencoba melakukannya.

Daripada takut salah lebih baik tetap mencobanya . kan tidak salah.

Daripada mencari-cari kekurangan lebih baik belajar menerima kekurangan itu.

Daripada merasa capai karena pekerjaan yang terlalu lelah lebih baik menjalankannya dengan penuh senyuman.

Daripada dan daripada dan daripada cari-cari kejelekan dari semua yang didapat dengan tidak terduga lebih baik belajar untuk mensyukuri semua yang sudah diperoleh dengan tidak terduga itu dan tetap tersenyum karena diberikan yang terbaik…^^

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading DARIPADA-LEBIH BAIK at Catatan Si Hijau.

meta

%d bloggers like this: